חדשות

בג"צ עצר את גירושם מישראל של חולים אונקולוגים תושבי עזה

13 תושבי עזה המאושפזים בבתי חולים בישראל, ביניהם ילדים, נדרשו לשוב לרצועה ועתרו לבג"צ | בחוות דעת רפואית שצורפה לעתירה צוין: "גירושם של חולים אונקולוגים לרצועת עזה כמוה כגזר דין מוות עבורם"

חולה פלסטינית בבית חולים בישראל. צילום ארכיון: הדס פארוש/ פלאש 90

13 חולים קשים תושבי עזה המטופלים בבתי חולים בישראל ומלוויהם, שנדרשו לעזוב את ישראל, פנו אמש (ד') לבג"צ בבקשה לעצור את ההחלטה להחזירם לעזה עד לשינוי נסיבות שיאפשר חזרה בטוחה שלהם לרצועת עזה, ללא סיכון חייהם ושלומם. החולים קיבלו הודעה שעות ספורות קודם, לפיה הם יועברו כבר בלילה לרצועת עזה ועליהם להיות מוכנים לתזוזה בשעה 03:00 לפנות בוקר.

מדובר בחולים תושבי עזה ומלוויהם הנמצאים בישראל כבר מספר חודשים. "דומה שאין בהילות בהעברתם חזרה לרצועה ולא ייגרם נזק אם ההעברה תידחה ועניינם יתברר גם בפני בית המשפט הנכבד", נכתב בעתירה שהוגשה על ידי עמותת רופאים לזכויות אדם, המוקד לזכויות הפרט וגישה – מרכז לשמירה על הזכות לנוע.

השופט יחיאל כשר קבע כי על העותרים, המדינה, שר הביטחון, מתאם הפעילות בשטחים והמינהל האזרחי, להשיב בתוך יום לבקשה.

קודם לעתירה פנו החולים בפנייה בהולה למינהל האזרחי, לפצ"ר ולשר הביטחון באמצעות עמותת רופאים לזכויות אדם, בבקשה למנוע את החזרתם מירושלים לרצועת עזה. בפנייה, שעליה חתומים עוה"ד תמיר בלנק ועדי לוסטיגמן, נכתב כי לעמותה נודע שבכוונת כוחות הביטחון להחזיר בכפייה מספר רב של חולים תושבי רצועת עזה, הנמצאים בירושלים. מדובר בחולים, בהם גם ילדים המאושפזים בבית החולים לילדים ספרא במרכז הרפואי שיבא ובבתי החולים אוגוסטה ויקטוריה, סנט ג'ון ומוקאסד במזרח ירושלים, שמרביתם הגיעו לישראל טרם מתקפת השבעה באוקטובר. הפניה מתייחסת ל-13 חולים ומלוויהם.

"מלחמת חרבות ברזל, שהחלה בעקבות הפלישה האלימה של כוחות חמאס וגורמים נוספים לישראל, יצרה מצבים אנושיים ומשפטיים מורכבים", נכתב בפנייה. "אחד מהם נוגע לחולים קשים, שמרביתם הגיעו בטרם המלחמה מרצועת עזה לירושלים לצורך קבלת טיפול רפואי. חלקם חזרו במהלך החודשים האחרונים לרצועת עזה, אולם מרבית אלה שנותרו כאן אינם יכולים לחזור בלי להיכנס למצב מסכן חיים".

חלק מהחולים הללו הם חולי סרטן בשלבי טיפול שונים ואחרים, ביניהם אם ושלושה ילדים, הם אזרחים בלתי מעורבים שנפגעו לאחר השבעה באוקטובר.

בפנייה נטען כי "גם אם החולים אינם מקבלים בשעה זו טיפול רפואי בבית החולים, הרי שהם זקוקים לטיפול או מעקב בקרוב, ולא יוכלו לקבלם ברצועת עזה, או שמצבם הרפואי אינו מאפשר להם לשרוד בתנאים השוררים כיום ברצועת עזה", בשל מצבה של מערכת הבריאות בעזה. "החולים האמורים הופנו ונכנסו לישראל משום שלא היה להם טיפול ברצועת עזה", נכתב.

העותרים מבקשים להשהות ולבטל לעת הזו את פינוי החולים ולמנוע שליחתם אל "מקום שבו הם עלולים למצוא את מותם, או לסבול ייסורים קשים". הם צירפו חוות דעת של ד"ר קרן לבנון, מומחית באונקולוגיה, שציינה את חשיבות הרצף הטיפולי בחולי סרטן.

"חוות דעת זו נכתבת מבלי שיש לי היכרות עם סיפור המחלה הספציפי של כל אחד מהמטופלים שבשמם מוגשת העתירה. שבועת הרופא מחייבת אותי להשמיע קולי בשמם של חולי סרטן שמצויים במהלך טיפול כרגע בישראל או שמחלימים מטיפולים קשים שעברו לאחרונה, ואשר עלולים להיות מגורשים לגורלם בתקופה של מלחמה קשה המתנהלת ברצועת עזה", כתבה ד"ר לבנון.

עוד הדגישה ד"ר לבנון את החובה להמשכיות הטיפול האונקולוגי, את הצורך הסדיר בתרופות וחשיבות ההיגיינה. "לאור כל האמור לעיל, למיטב שיקול דעתי כרופאה אונקולוגית מומחית וכבן אדם, גירושם של חולים אונקולוגיים מישראל לרצועת עזה כמוה כגזר דין מוות עבורם", כתבה.

נושאים קשורים:  עתיה לבג"ץ,  חדשות,  חולים אונקולוגיים,  עזה,  ד"ר קרן לבון,  "רופאים לזכויות אדם"
תגובות
אנונימי/ת
21.03.2024, 09:56

היתרון העיקרי בפסיקה הזו, היא נראות בינלאומית לגבי עצמאות בית המשפט העליון אנו נזדקק לכך כשיתחילו חקירות ותביעות נגד קציני צה"ל.

מכאן חשוב ללמוד את הלקח - מראש לא היינו צריכים להכניס עזתים לטיפול בישראל. אם לא היו מוכנסים, לא היה צורך להוציא אותם. ובאמת לא יקרה אסון אם ישארו כאן עוד כמה חודשים.
ישראל לא חייבת לקבל עזתים לטיפול בישראל. אין בכך שום תועלת. זה לא שבעקבות זאת יאהבו אותנו (היו מקרים של מטופלים לשעבר שניסו לבצע פיגועי טרור)

אנונימי/ת
22.03.2024, 09:13

מסתבר שבג׳צ לא מציל מהאג ו״הנראות״ חסרת משמעות פרקטית.

אנונימי/ת
22.03.2024, 09:33

מסכים לחלוטין ! עם האנונימי הראשון משעה 09.56 . דברי רופא ראויים.

כמו תמיד, ולא מפתיע, בג״צ מייצג ערכי מוסר נוצרי חילוני וחושב בטעות שזה מוסר יהודי ו״אור לגויים״. רק מדגיש את החשיבות של לימודי יהדות בבתי הספר שלנו.

22.03.2024, 10:01

מתפילת הרופא:

"האדם בצר לו הראיני רק את האדם"

מה ביהדות עומד בסתירה לזה?
האם חמלה ואנושיות בסיסית אינם ערכים יהודיים?

אנונימי/ת
22.03.2024, 12:57

כמו כל דבר ביהדות, צריך לדעת מול מי אתה עומד.
המוסלמי מקבל הכל כ״מכתוב״ כלומר האל גזר על היהודים לעזור לו כשהוא חולה. לכן אין לו הכרת הטוב ליהודי אלא לאל. לכן גם אין לו שום בעיה להרוג את היהודי שטיפול בו בשם האל….
ומכל מקום, בשחרור הארץ מיד הכובש הערבי אין מקום לרחמים מהסוג הזה

קצרה היריעה מלהסביר את ההבדל. יש ספרות ענפה בנושא של מוסר לחימה יהודי, תשלימי את החסר ודעת לנפשך ינעם.

אנונימי/ת
22.03.2024, 09:39

מבהיר כמה שהיה צריך להעביר רפורמה משפטית.

אנונימי/ת
22.03.2024, 09:46

כל טיפול שקיבלו הוא הרבה יותר מדי.
אגב, זכור לי מקרה שהתקבל אצלינו ביחידה לטיפול נמרץ מחבל. רק מה, היה בשוק המורגי עמוק. אז מלבד מוצרי דם שקיבל (שאנחנו תורמים) וואזופרסורים, כיבו לו את הסדציה והאנלגטיקה. למה? כי עם לחץ דם 60/40 על 3 ואזופרסורים, בוחרים במה שיכול להזיק ומוציאים מהמשוואה כמו למשל סדציה. אחכ מגיע ח''כ גניקולוג בהכשרתו ושואל למה הוא לא מקבל משהו לכאבים.

יש לנו צבא לא מוסרי.
צבא מוסרי היה מוודא שמחבלים לא יוצאים חיים מזירה.
הקשקוש הזה של "מודיעין" מתחיל להרגיז. ראינו ב-7/10 מה המודיעין שווה.

אנונימי/ת
22.03.2024, 11:46

כל ההכללות הן חסרות שיפוט ,כולל ההכללות כאן.

אנונימי/ת
22.03.2024, 09:48

יחסית לרעבים הם סובלים מעודף משקל. לפחות המחבלים שאנחנו עצרנו. מה שאומר שכנראה מאות אלפי טונות של מזון מגיעים לקבוצה אחת.

מי שקשה לו עם זה, יכול לראות סרטונים (מאיפה יש להם חשמל לטלפונים, אינטרנט וטלפונים חכמים???) שהם משליכים לפח המון אוכל בטענה שהוא לא טעים להם אחרי שעשו UNBOXING כאילו שהזמינו רחפן מסין.

אנונימי/ת
22.03.2024, 10:15

מה הבעיה בהעברת המאושפזים משיבא לבתי החולים האחרים, שמצויינים בכתבה?

22.03.2024, 10:55

חולים אונקולוגיים מעזה יקומו ויהרגו כמה וכמה ישראלים ו לא אלו שאפשרו להכניס את חולים מעזה לא ייקחו אחריות ו בגץ בוודאי שלאי , יהודים הם מתאבדים, חבל שמדינה הוקמה יהודים היו צריכים להתבולל בין הגואים והרבה קורבנות בין היהודים מאז שמדינה הוקמה היו ניצולים

23.03.2024, 20:36

לפי העברית שלך נראה לי שאתה לא צריך לחשוש מכלום - אתה כבר התבוללת.

להיות חוצפן לא מתאים לרופא. יש מוסג אטיקה רפואית, בוודאי אתה לא מכיר את זה

אנונימי/ת
22.03.2024, 11:19

גילוי נאות - אני המגיב הראשון.
לזה שהגיב לי היום ב 9:13 דקות. יש שני בתי משפט בינלאומי בהאג. אחד בית הדין הבינלאומי לצדק והשני בית משפט פלילי. ההליך שמתקיים נגד ישראל בעקבות דרום אפריקה הוא בבית הדין לצדק. לעומת זאת אם קצינים יועמדו לדין זה יהיה בבית הדין הפלילי - ולגביו קיומו של בג"צ מאוד רלוונטי.
למגיב היום ב 9:46. מודיעין זה בכלל לא קשקוש. מאז ההתנתקות איבדנו את רוב היומינט שלנו והסתמכנו על מודיעין טכנולוגי. זה מה שאכזב ב 7 באוקטובר (ואולי יותר לא המודיעין עצמו אלא הפרשנות שלו) מטרוריסטים שנתפסים אפשר להשיג יומינט. יתכן שזה מה שאפשר את הפעולה האחרונה בשיפא.

מוסר חילוני-ליברלי שמוגן כל כך טוב על ידי בג"צ לא עובד במזרח התיכון. אף אחד לא יגיד לנו תודה על רחמנות כלפי חולים האונקולוגיים. ואנחנו, משלמי מיסים של מעל 50% מהכנסת ברוטו, נמשיך לממן אותם בזמן מלחמה. איפו הגיון?!
אם כל כך לא רוצים לסכן אותם בעזה, אז תעבירו אותם לבית לחם או לירדן. לחחזיק אותם כאן כשבויים שלנו לא מקבלים זכויות אלמנטריות כמו בקרה של צלב האדום, זו בושה על אחריות מלאה של בג"צ

אנונימי/ת
22.03.2024, 12:55

אתה משלם המסים , לא משלם את אשפוז החולים מעזה. זה ע"ח החולים או הרשות הפלסטינאית ( כן, וגם חלק אולי חוזר מהכספים שביבי העביר לחמאס ) . בתי החולים מקבלים תשלום טוב עבור החולים הפלשתינאים , כמעט כמו תיירות מרפא . חוץ מזה , גם השב"כ נהנה מחלק מחולים אלו , למרבה ההפתעה של חלקכם.

אנונימי/ת
22.03.2024, 11:45

צביעות פרוגרסיבי -ליברלי של מערכת משפטית,
אני לא יכול להסיג תרופות מרפות מחלה לחולים שלי ,לא נותנים אישורים קופות חולים למרות המלצות בתי חולים ,החולים נזרקים מאשפוזים בבתי חולים עם מהירות אור ,שורש בעיה מנסים לחסוך על גבי חולים ישראלים ופה נותנים טיפול ואשפוז בני העם אויב ,
שבאופן סדיסטי "מטפל" האחים ואחות שלנו ,חטופים גם על מצפון מערכת משפטית .

אנונימי/ת
22.03.2024, 11:58

כל קרנבל מסביב "רעבים ,מסכנים " עזתים
"Ceasefire immediately" Humanitarian catastrophe וכדומה נעשה על ידי היד המכוונת רק למטרה אחת -
השמדת מדינת ישראל .
כמו שמערב בגד בנדינה מערבית לכל דבר דרום אפריקה לשעבר ,כך רוצים מערב צבוע רוצה לעשות לנו.
בג''צ וכל חוגים שמאלנים ופרוגרסיביים -ליברליים בארץ לא מבינות שהם חותכים עץ עליו הם כולם יושבים

אנונימי/ת
22.03.2024, 17:16

כנראה שכמו חלק גדול מ"הרופאים" המגיבים גם אתה גדלת במדינה טוטליטרית , ומכאן השנאה לכל מה שליברלי , מושג שמהווה עבורך איום . כמו גם העברית שאינה שגורה בפיך - הביטוי הוא "כורתים את הענף שעליו הם יושבים"

אנונימי/ת
22.03.2024, 13:07

רפורמה משפטית דחוף

אנונימי/ת
22.03.2024, 13:35

יכולים להישלח למצרים או ירדן. פתאום צריכים דווקא את ישראל?

אנונימי/ת
22.03.2024, 14:36

נכון מאד.

אנונימי/ת
22.03.2024, 14:35

ראינו איך יחיא סינואר, שניצל ממוות מגידול בראשו, על ידי מיטב הרופאים הישראלים, הכיר לנו תודה על כך ב 7/10/2024.

אנונימי/ת
22.03.2024, 14:42

סליחה, 7/10/2023

אנונימי/ת
25.03.2024, 20:59

נכון, העיקר שהובן

אנונימי/ת
22.03.2024, 15:14

גירושם…
סה״כ מפסיקים לממן ושולחים אותם לטיפול אצלם עד שהחטופים שלנו יקבלו טיפול וישוחררו.

אנונימי/ת
22.03.2024, 16:24

בואו נחשוב בהיגיון
1] אילו [מכל סיבה שהיא ] היו לנו "מטופלים " בעזה [ באחד מבתי החולים - קיני צרעות למחבלים ארורים ] , מה היה בגורלם ? [ אם בכלל ]
2]מדוע??? אין פרסום בעיתונות ובתקשורת העולמית - כולל תמונות - ואמירות של אותם עזתים ובני משפחתם אשר "יסבירו " היטב!! היכן הם נמצאים , מי מטפל בהם , מי נותן להם תרופות .
3] והיכן התקשורת בכלל , אשר איננה מציגה בפני העולם הנאור - כיצד זה קורה ששום פצוע [ מחיל "המחאס " ] איננו!! מגיע בכלל לטיפול רפואי , ומופקר למות בכל צורה שהיא .
בג"ץ מייצג מוסר כפול - אפשר לפנות כל חולה - לירדן הסמוכה , או למצרים או ללבנון - רמת הרפואה שם היא מהמעולות שבעולם . אולי אצלינו "קצת " יותר .

אנונימי/ת
22.03.2024, 17:25

להזכיר לך מה התקשורת הישראלית אינה מספרת או מצניעה:
27 אסירים פלשתינאים מתו במעצר בתקופה האחרונה
למעלה מ31,000 תושבים נהרגו מהם כ12,000 ילדים
צוותות רפואיים הושפלו והוכו בידי חיילי צה"ל ( כן , זה פורסם בניו יורק טיימס - עיתון אנטישמי שרוב כתביו יהודים)
מליון וחצי פלשתינאים נמצאים במחנה פליטים עצום ברפיח
אבל את רופאים שמגיבים באתר זה לא מעניין
כולם עסוקים בהתקרבנות עצמית ושנאה עצומה שמלווה בדה הומניזציה של הערבים ( דבר שהוביל בעבר למעשים נוראיים).
תסתכלו קצת פנימה , על עצמכם , על מעשי המדינה שלנו , תכירו במה שקורה ואז תביעו את העמדות האטומות שלכם.

אנונימי/ת
25.03.2024, 21:05

ישראל עושה דהומניזציה של ערבים? נפלת על הראש. הם עושים מעצמם לא אנושיים. תגובה כאילו לא היה 7/10/23. הרגו טבחו שרפו אנסו גם אנשי שמאל כגון מבארי שתמכו ועזרו להם ללא הרף. ומי שלא השתתף בפועל בטבח, הצביע בבחירות עבור הרוצחים. ובסוף מי אשם אנחנו. תגובה קפלניסטית שמאלנית אוטואנטישמית טיפוסית.

אנונימי/ת
22.03.2024, 17:38

לאיזה שפל הגיעה מדינת ישראל ביחסה לתושבי עזה.
מחריד

אנונימי/ת
25.03.2024, 21:09

התגובה של 17:38 כל כך בזויה ודוחה שאני מעריך שמדובר במגיב/ה שאיבד/ה כל זיקה לעם היהודי ואת המציאות רואה בעיניים חמסניקיות קפלניסטיות שמאלניות קיצוניות.

אנונימי/ת
23.03.2024, 07:58

השפל שמדינת ישראל הגיע אליו ביחסה לתושבי עזה עדיין לא הדרדר לשפל שארה"ב הגיע ביחס לחסר ביטוח ללא אזרחות אמריקנית.

אנונימי/ת
24.03.2024, 08:00

עוד הוכחה שבג״ץ אוייב של מדינת יהודים.

אנונימי/ת
24.03.2024, 13:42

פשוט נורא איך מתייחסים לצדיקים העזתים. מגרשים חולי סרטן חזרה לביתם בעזה, אי -צדק . צריך לפנות מפונים ישראלים מבתי מלון ולשכּן את החולים העזתים במקומם. טיפשים היינו (שהתחלנו בכלל לטפל בהם) וטיפשים נשארנו עם המוסר הליברלי פרוגרסיבי בחסות בג"צ. דרך אגב, סינוואר קיבל טיפול נהדר אצלנו במדינת השוטים.

אנונימי/ת
24.03.2024, 14:26

אני מגיש בג"ץ כדי שהממשלה תקלוט את 74,000 אלף הפצעים ברצועה בישראל. מה ההבדל בין 13 החולים האונקולוגיים לבין 74000 הפצועים? כולם בסיכון רפואי.

24.03.2024, 14:49

עמותת הרופאים לזכויות האדם -מרגשת דאגתכם הכנה למחבלים בפוטנציה של העתיד!

אנונימי/ת
24.03.2024, 16:10

מסקנה מובהקת מכל האמור: רפורמה משפטית בעדיפות עליונה

אנונימי/ת
25.03.2024, 08:28

לא מפתיע שכל התגובות הגזעניות האטומות והמרושעות של רופאים, באות מכיוונם של אותם רופאים בימין ( בודדים , אני מקווה ) שתמכו ברפורמה המשפטית.
להזכירכם הרפורמה המטורפת שהעלתה ממשלת ה"ימין מלא על מלא" ונועדה לרסק את הדמוקרטיה, החלישה את המדינה והיתה מהגורמים העיקריים לטבח נתניהו ולמצבנו העגום היום.

אנונימי/ת
26.03.2024, 06:41

אתמול בסביבות 9 בערב היה מגיב שהאשים מגיבים מסוימים בחשיבה קפלניסטית שמאלנית.
כנראה שאינך מספיק חכם להבין שלא מדובר כאן בשמאלנים או בקפלניסטים אלא פשוט באזרחים שווי זכויות