חדשות

"אם יאסרו עלינו לנתח בחוץ מצב החולים יחמיר; שביתת רופאים יכולה להפיל ממשלה"

כך אמר פרופ’ אהוד רענני מ"שיבא” לעיתון "ישראל היום", בתגובה ליוזמת משרדי האוצר והבריאות למנוע ממנהלי מחלקות שימונו בעתיד לנתח באופן פרטי

ניתוח בבית חולים בישראל (צילום: אילוסטרציה)

רופאים בכירים מתחו ביקורת חריפה על הכרזת שרי הבריאות והאוצר אתמול (ב') בנוגע לכוונה לאסור על מנהלי מחלקות חדשים בבתי החולים הציבוריים לבצע ניתוחים באופן פרטי, בד בבד עם הגדלת תקציב העדכון השנתי לסל התרופות.

מיטל יסעור בית אור כתבת הבריאות של העיתון "ישראל היום" הביאה הבוקר (ג') את דבריו של פרופ’ אהוד רענני, מנהל מחלקת ניתוחי לב ב"שיבא", המנתח גם ב"פורייה" ונמצא ברשימות ההסדר החדשות של הביטוחים המשלימים בכל קופות החולים. "אני לא רואה איך יחזקו כך את המערכת הציבורית" אמר פרופ' רענני, "במהלך החדש אין תוספת מיטות אשפוז וגם לא כסף קיצור תורים. המהלך נעשה בצורה חד צדדית. לא הובאה בו בחשבון העובדה שאין כרגע תשתיות כדי לנתח יותר בבתי החולים הציבוריים".

"כבר היום", אמר פרופ’ רענני, "קשה להשיג מנהלי מחלקות צעירים, כי התפקיד כרוך בהרבה עבודה מנהלתית. יש תחומים שבהם ניתן להתפרנס כמו מנהל מחלקה מעבודה מחוץ לבית החולים ובלי כאב הראש והביורוקרטיה. במחלקה שלי בתל-השומר אין לי אפשרות להוסיף אפילו 20 חולים בשנה. רק היום ביטלתי שני ניתוחים משום שאין מקום בטיפול נמרץ. אם יאסרו עלינו לנתח בחוץ (במסגרת הפרטית) - מצב החולים רק יחמיר".
"כלכליסט" מסר בדיווחו הבוקר, כי הסיבה לדחייה הפתאומית בתדרוך עיתונאים שנקבע לאתמול בצהריים בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן ושר אוצר משה כחלון, היתה העובדה שמשרד האוצר שכח לעדכן את הדרג המקצועי במשרד המשפטים על "המהלך הדרמטי" עליו עמדו השרים להכריז.

במשך שבועיים, מדווח העיתון, התנהלו מגעים בין משרדי הבריאות והאוצר בעניין, לקראת גיבוש חוק ההסדרים הבא. "לאחר שנלחצו הידיים והדיל סוכם, גיבשו הצדדים הודעה לעיתונות והכתבים זומנו למסיבת העיתונאים שתוכננה ל-4 אחר הצהריים. אלא שעל פי מקורות המעורים בנושא, לאחר שהוצאו הזימונים, התקיימה פגישה במשרד האוצר עם השר כחלון, בה עברו על הפרטים שסוכמו עם משרד הבריאות. במהלך הפגישה שאל כחלון את הנוכחים אם המהלך קיבל את אישור משרד משפטים. אז התברר, שהאוצר לא עידכן את משרד המשפטים במהלך, לא 'סגר את הקצוות” ולא סיכם עם כלל הגורמים את העניין. ליצמן עודכן על כך - ומסיבת העיתונאים בוטלה", נכתב ב"כלכליסט".

"גורמים במשרד המשפטים אישרו", מסר העיתון, "כי מבחינתם המהלך שסוכם בין האוצר לבריאות לא כלל אותם. במשרד המשפטים עדיין לא הכריעו בנוגע להיתכנות המשפטית של המהלך".

נושאים קשורים:  חדשות,  חוק ההסדרים,  תגובות,  משרד הבריאות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  שר האוצר משה כחלון,  הר"י,  פרופ' אהוד רענני
תגובות
אנונימי/ת
19.07.2016, 17:43

אולי עם מנהלי המחלקות נצליח לעצור את חבורת הקופיפים שהחליטה לנגוס בנו עד זוב דם

21.07.2016, 10:09

סליחה, אם המנהלים המכהנים כיום במערכת הציבורית יעזבו אותה אז רופאים הרבה יותר טובים יקחו את מקומם והרפואה הציבורית תשתפר פלאים, וגם האבחון והניתוחים יהיו טובים בהרבה. הרי המכרזים שקבלתם תואר "מנהל מחלקה" רובם הגדול פיקטיביים וקבוע על פי שיקולים זרים ו-"חשבונאות" אישית של מנהלי בתי החולים.

21.07.2016, 21:29

לפני שאתה מכפיש ציבור רחב מאוד של רופאים שהגיעו בשקדנות ויגע אישי רב לקצה הפירמידה המקצועית והמנהיגותית במערכת שאליה אתה שייך, הייתי ממליץ על קצת צניעות וגם דרך ארץ.

אנונימי/ת
21.07.2016, 23:18

לאט לך זיגמונדו. אינך מכיר את כל מנהלי המחלקות בבתי החולים הציבוריים .
האם אתה בכלל מסוגל למלא תפקיד אחראי כלשהו ?
מנהלי מחלקות מקדישים את החלק הגדול של היממה לרפואה הציבורית : ה ם הראשונים להגיע בבקר למחלקותיהם ומקיימים כוננויות על בכל ימות החודש.
נותר להם זמן קצר, יחסית, להתפנות לרפואה הפרטית.

אנונימי/ת
21.07.2016, 23:27

על סמך מה אתה קובע בתגובתך כי רובם הגדול של המכרזים פיקטיביים ???
ואם יש לך הוכחות לקיום מכרזים פיקטיביים מדוע לא פנית למשטרת ישראל ?
האם בידיך ראיות קבילות לאיבחון וניתוחים לקויים ?
לידיעתך כי בתגובתך אתה מאשים גם את משרד הבריאות והמופקדים עליו .

22.07.2016, 01:50

אכן קצת צניעות ותרגיעו. אסור לכם להשבית את הרפואה הציבורית לטובת הרפואה הפרטית. זה הזוי. ואל תחשבו שאתם הרופאים הכי טובים. יש לכם טעות. 5 שנים מקסימום ותפנו את מקומכם לרופאים טובים אחרים. אבל תפנו!. ואל תעזו לגרור אותי לשביתה לטובת הרפואה הפרטית כי באמת אני עלול לפנות למשטרה כפי שאחד מהאנונימים כתב כאן. קראתם את הכותרת של הכתבה הזאת? אפשר לא להגיב בחומרה?

אנונימי/ת
21.07.2016, 22:12

כמנהל מחלקה שלא עוסק ברפואה פרטית, לא ברור לי מדוע השתכרות של 50,000 ש"ח בחודש במערכת ציבורית לא מספיקה ? האם זה חל גם על מנהלים בקופ"ח כללית ?
למה שוטר לא יכול לעבוד פרטי ? למה מג"ד לא יכול לעבוד פרטי ? למה שופט לא יכול לעבוד פרטי ?
כולם אוהבים כסף לא רק רופאים.

אנונימי/ת
21.07.2016, 23:31

בה במידה שעורכי הדין ברובם המכריע עובדים רק במסגרת פרטית, להוציא מיעוט של פרקליטים , יועצים משפטיים ומשפטנים המועסקים בשכר חודשי במחלקות המשפטיות של מערכת הבנקאות והרשויות המקומיות.

אנונימי/ת
22.07.2016, 08:41

למגיב לאנונימי. אז אתה בעצמך אומר שעורכי הדין עובדים *רק* במסגרת פרטית (כלומר לא שילוב של ציבורי ופרטי). בכך אתה מחזק את דבריו.

אנונימי/ת
21.07.2016, 23:11

נראה כי שר האוצר מתוסכל מאי-הצלחתו הזוהרת להוזיל במידה משמעותית את מחירי הדיור אשר נוסקים ומתייקרים ומחפש בכל דרך הצלחה במישור אחר - הבריאות, במקרה שלנו. על הר"י לבלום אותו ולנתק אותו משר הבריאות.
על הר"י ליזום דיון ישיר עם ראש הממשלה ולהתריע בפניו על הסכנה בשבית רופאים גדולה שעלולה לקצר את ימיה של הקואליציה הנוכחית.

22.07.2016, 11:45

האם גם מנהל השירות לנוירוכירורגיה במרכז הרפואי "אסף הרופא" היה מכרז פיקטיבי?

שום רעיון ופתרון לא ישנו את המצב .
הרופאים הינם מרוויחים משכורת ממוצעת פלוס . תלויי במספר העבודות שלוקחים על עצמם על מנת לחיות. לפרנס וכו.
כול עוד התנאים והמשכורות של הרופאים לא יעלו משמעותית . בשלוב של שיפור של תנאי עבודה . המצב רק ילך ויחמיר עד לקריסת מערכת ופגיעה בחולים.
בנוסף יש צורך מידי להוספת תקנים, רופאים הם לא חמורים או סוסים . המצחיק שהמצב הקיים , מתחיל להזכיר את הסוס שמרגילים אותו לאכול פחות ופחות.
דחוף שיפור והתקדמות ברמת וכמות המיכשור והכשרת רופאים לכך .
ולא המצב יחמיר עד לקריסה .
שום הצעות לגבי שינויים לא ישנו את המצב הקיים
רופא מרוצה, חולה מרוצה , שמחלים מוריד עול כספי עיפות תסכול של חזרות למערכת .
זה מאוד קל אין צורך להתחכם. שפרו תנאים של רופאים .

אנונימי/ת
23.07.2016, 20:12

משכורת ממוצעת של רופא בישראל היא מעל 30K , כך עפ"י דו"ח שהתפרסם לפני מספר חודשים. זה נקרא אצלך ממוצע פלוס? זה אולי ממוצע עם הרבה פלוסים....

שלום.
אכן סיכוי גדול שהממשלה תיפול אך לא מזה שדר אהוד רענני ועמיתיו הכוכבים ייאסר עליהם ניתוחים פרטיים. אתם! מר דר רענני ועמיתיו לא משקפים את צרותיהם של הרופאים המומחים והמנתחים הטריים! שאכן ויתכן האיסור יפגע בהם. ועל זה עוד יהיו דיונים ותיקונים להוראה.
לגבי ניהול מחלקות, אכן לקצוב כהונתם ודחוף של מנהלי המחלקות.
מסתובבים בבתי חולים ציבוריים מנהלי מחלקות אכן איבדו את מינימום מוסר העבודה הנותר בהם! נוכחותכם במחלקה זהה מאוד להיעדרותם. צריך כמובן לאתר מנהלים מסוג זה בעזרת מנהלי בתי החולים ולא להסס לבקש ממנו לפנות את התפקיד.
דווח על מנהלי מחלקות הצופים בחדרם בסדרות מקסיקניות מנותקים מהשטח ומיד אחרי 15 נוהרים למרפאות/ מרכזים פרטיים כאלה ואחרוים
באמת.. כואב הלב! חראם עליהום
סאאידה

רפוא

אנונימי/ת
25.07.2016, 04:52

דיונים עד אין קץ.
ארגומנטים "צודקים" או "נכונים"...
מעניין לקרוא, אך ברור כשמש כי דיונים עד אין סוף לא ישאו פרי ולא ישיגו כלום.
צריך לשבות. וצריך לעשות זאת הפעם בגדול כמו שצריך. וצריך מנהיג חזק! כזה שמקבל בחילה כשנכנס למומ עם "נערי האוצר" המז#%&ם.
אידלמן. הגיע הזמן, בשביל זה נבחרת!
לפני שיהיה עוד "מבצע" וחוץ מכיפת ברזל
לא נעניין אף אחד.
מצב בו רוב מוחץ של הרופאים לא מאמינים כי השר והמנכל ראויים, ויתרה מכך פוגעים בנן לאט לאט, סקטור אחר סקטור,
הינו מצב בלתי נסבל.